Nóvumok az egyik leghagyományosabb közegben

Az autózás még mindig egy kiemelt terület, abban az értelemben, hogy ez az, ami igencsak tekintélyes százalékban mozgatja a jelen világunkat. Úton-útfélen látunk autókereskedéseket és autószervizeket is ezáltal. Én a Méta Autószervizbe járok, mert ők jól megkülönböztethetők azoktól a javító-szerelő műhelyektől, aminknél engem megriaszt a személytelenség (választék viszont akkora van, hogy becsülni kell, amikor az ember gyöngyszemet talál). Miféle személytelenségről beszélek mások esetében? Nos, az övéknél sokkal barátságtalanabb világáról, mondjuk a márkaszervizeknek, ami miatt sosem éreztem régen azt, hogy a dolog rólam és a kocsimról szólna kizárólag – azt pedig nem merném bevállalni, hogy váltogatom a szerelőimet, pláne, ha már vannak, akiket megszerettem.

Mi már elköltöztünk a családdal arról a környékről, ahol ők vannak (1194 Budapest, Méta u. 13.), de visszajárok a Métához! Mert ők tehát beváltak, többedszerre, és nem merek újat próbálni, hisz az autóm a munkaeszközöm, ami nélkül bajban vagyok, jobban reklámozott nagy márkaszervizbe meg tényleg nem megyek. Nekem márkafüggetlenség kell – a feleségem kocsijának is szüksége van mindenre ugyanis, amire az enyémnek. És kifejtve azt az érzést, hogy „minden rólam és a kocsimról szólna”: az egy dolog, hogy egy szerelde hány ügyfelet vállal, de én mindig azt akarom érezni, mintha az adott esetben csak én lennék ott, és én lennék a fontos!

Ez egy olyan autószerviz, amelynél már az indítás is kecsegtető volt a legelején. Imádom, amikor a modern kor vívmányait használja egy ilyen hagyományos közeg, mint az autoszervizelés közege. Online időpontfoglalás, a cégüket és a szerelő helyüket bemutató online képgaléria, blog, ami az autószerelésről, karbantartásról és az autó állapotának megóvásáról szól, stb.

Mi szól mellettük még?…

Dolgok, a metaautoszerviz.hu főoldaláról, amit azóta sokszorosan leteszteltem és igazolni tudom, hogy nem kamu: a márkafüggetlenség tényleg azt jelenti, hogy mindenhez értenek, és nem kapkodva dolgoznak, hanem mindenféle munkájuk előtt megspórolatlanul elvégzik az állapotfelmérést, totális átvizsgálást. Ez utóbbi nagyon egyértelműen elvezet ahhoz, hogy nem nagyon hibáznak a javításokkor. Nem nyúlnak mellé, tartós és megbízható munkát végeznek. Megvalósul az, amit mind remegve remélünk egy szervizben: a felmerülő költségekről digitális árajánlatot küldenek mindig (újabb digitalitásra épülő nóvum) és nem utólag közlik, hogy valami drágább lett. Ígérik, nem kezdenek bele valamibe, ami ilyesfajta kellemetlen meglepetéssel járhat. És a munkafolyamat fennállása alatt végig tartják magukat ehhez.

15 év szakmai tapasztalat továbbá – ez szavatolja, hogy nem fognak valamit visszadobni, mert „megoldhatatlan”, vagy ilyesmi. Több ezer ügyfelet említenek ugyan ők is, akik már hosszú ideje visszajárnak – vagy egykor visszajártak, de ez nem megy az ügyfélbarátság rovására. Ismétlem, én még úgy is maradtam náluk ügyfélként (visszajáróként), hogy már tényleg elköltöztünk a szóban forgó környékről. Persze, nem az ország másik felébe azért… Viszont tényleg annyira nem volt még panaszom rájuk, hogy ha ennek volna bármi értelme, azt javasolnám, hogy még az ország másik feléből is ide érdemes jönni, nyugodtan tegye bárki.

Garanciális alkatrészek, és akkor még egy fontos dolog a végére, hisz én a digitalizációtól meg a korszerűségtől indultam: elektronikus rendszerek. A mai autókban olyasmik találthatók, amik miatt minden autószerviznek a hibakódkiolvasástól kezdve mindenféle nóvumot kell használnia, mert az autó tele van modern kiegészítőkkel. Műszeres diagnosztika és hasonlók – már régen nem a könyékig vagy vállig olajos munka elvégzéséről szól ez a világ, már bocsánat a sztereotípiákért.

Én azt gondolom, jó módja a mindenkori szelektálásnak az összes előttünk álló területen, ha arra figyelünk oda, hogy az adott „szolgáltató” képes-e haladni a korral. Hisz az életrevalóságnak ez egy kulcseleme. Azért, mert felgyorsult a világ. Aki ezt a nagy feladatot meg tudja oldali, az talán bármit meg tud, legyen az autószerviz vagy bármi egyéb. A másik pedig – amit szintén már említettem – az a hitelesség! Az általam most ajánlott szerviz esetében mindkettő megvan, nem véletlenül szóltam most róluk!

Vélemény, hozzászólás?