Többféle gyártási technológia áll a keréktárcsákkal foglalkozó szakemberek rendelkezésére. Az alacsony nyomású öntéses Opel Astra G felni egy kedvelt termék, hiszen a gyártási módszer sok előnyt tartogat. A kis nyomáson történő öntésnél az alumíniumot gyorsabban lövik be a formába, kisebb nyomással. Az anyag mechanikai tulajdonságai a nagyobb tömörség miatt javulnak.
A gravitációs megoldáshoz képest, itt már valamivel magasabb a gyártási költség. Ennek ellenére, illetve a megannyi előnynek köszönhetően, egy nagyon kedvelt termék az Opel Astra G felni, illetve a gyártási eljárás is népszerű. Bizonyos gyártók a megszokottnál magasabb nyomást alkalmaznak annak érdekében, hogy a felni súlya csökkenjen. Persze ez az eljárás a gyártási költségek növekedéséhez vezet.

A cserefelni piacon az alacsony nyomáson öntött felni a legkeresettebb, a kielégítő súly-terhelhetőség arányuknak köszönhetően. Az előállítási típusok felsorolásakor nem szabad megfeledkezni a hideg folyatásos, préskovácsolás megoldásról. Egy csúcstechnológiáról van szó, ami az alacsony nyomású öntőgép módszeréből indul ki. Ennek érdekessége, hogy a második fázisban egy speciális géppel a formát megpörgetik és kívülről felmelegítik, miközben a Opel Astra G felni peremrészére görgőfejek nyomódnak.

Hogyan készülhet a Renault Clio alufelni

Más tárcsáknál is a peremrészt préselve feszítik a görgők egy irányba épp úgy, ahogy azt a korongozó fazekas teszi. A megnövekedett hőmérséklet, a magas nyomás és a rotáció együttese révén a Renault Clio alufelni pereme épp akkora teherbírással rendelkezik, mint a kovácsolt tárcsáé. Ami még előny, hogy a módszer igazán gazdaságos, főleg a többihez viszonyítva.
Az OZ brand nagyon régóta alkalmazza ezt a technikát a Forma-1-es tárcsák gyártásakor. Annyit érdemes tudni, hogy a gyártók a kovácsolt Renault Clio alufelni minőségszintjét igyekeznek minél jobban megközelíteni az azt igénylő iszonyatos költségek kordában tartásával egyidejűleg. A kovácsolt tárcsa marad azonban a felnik csúcskategóriája. Az ilyen Renault Clio alufelni nagyon magas nyomáson, egyetlen alumíniumtömbből kerül előállításra.